NEXCO CENTRAL (Central Nippon Expressway Company Limited)

Important Notice

Holiday discounts do not apply until September 26th

NEXCO CENTRAL Group CSR

Expressway The Group's CSR activities are to respond accurately to the expectations of our stakeholders through our business activities including business.
We aim to develop a sustainable society and improve corporate value by addressing social issues through business activities in dialogue and collaboration with our stakeholders.

CSR promotion system

当社グループは、経営トップをメンバーとする経営会議を設置し、経営施策とCSRを一体的に審議することで戦略的にCSRを推進する体制を整えています。
CSR活動の課題や重点テーマを特定し、各施策の達成状況を重要業績評価指標(KPI)によって把握することで、PDCAサイクルを回しながらCSR活動を推進しています。
CSR活動の課題や重点テーマを特定し、「達成目標」によって各施策の達成状況を把握することで、PDCAサイクルを回しながらCSR活動を推進しています。

当社は、国連グローバル・コンパクトが提唱する「人権・労働・環境・腐敗防止」の4分野からなる10原則に賛同し、2008年7月からグローバル・コンパクト・ネットワーク・ジャパン(GCNJ)に参加しています。

Network Japan

Priority themes for CSR activities

We have identified expectations from stakeholders as “priority themes” in three aspects of ESG (environment, society, and governance). By ensuring that these “priority themes” are reflected in the management plan and promoting CSR and business activities in an integrated manner, we will contribute to the resolution of social issues and the realization of the SDGs.