重要なお知らせ
- 大雪による通行止め および 通行止めの可能性のお知らせ ~冬用タイヤの装着とタイヤチェーンの携行をお願いします~
-
1月29日(金)0時現在
大雪のため、NEXCO中日本管内の下記の区間で通行止めをおこなっています(別紙のとおり)。
お客さまには大変ご迷惑をおかけしますが、冬季交通の安全確保のためご理解とご協力をお願いいたします。
道路名 上下 区間 事由 E68 中央自動車道 富士吉田線 上下 都留IC ~ 富士吉田IC 雪 E68 東富士五湖道路 上下 富士吉田IC ~ 須走IC 雪 ※並行する国道でも通行止めの可能性があります。
また、30日(土)にかけて、強い冬型の気圧配置による大雪のため、下記の高速道路の区間で通行止めなどの規制が予想されます(別紙のとおり)。道路名 区間 E8 北陸自動車道 米原JCT ~ 加賀IC
金沢森本IC ~ 朝日IC
E41 東海北陸自動車道 美濃IC ~ 小矢部砺波JCT E1 名神高速道路 大垣IC ~ 彦根IC C3 東海環状自動車道 養老IC ~ 大野神戸IC E27 舞鶴若狭自動車道 敦賀JCT ~ 若狭美浜IC E19 中央自動車道 中津川IC ~ 伊那IC ※並行する国道でも通行止めの可能性があります。
高速道路で一台でも自力走行不能車両が発生すると、長時間の渋滞や通行止めにつながる可能性があります。高速道路をご利用になるときは、必ず冬用タイヤの装着とタイヤチェーンの携行をお願いします。
※ノーマルタイヤでの雪道走行は法令違反です。
【今後の交通への影響】
当社では、降雪予測に基づき、高速道路での交通規制の見込みなど、交通への影響が想定される場合には、公式WEBサイトなどで情報を提供します。降雪区間では、安全確保のため、速度規制や冬用タイヤ規制がおこなわれることが想定されるとともに、降雪量が増えた場合は、通行止めの可能性もあります。
なお、運送事業者および荷主企業の皆さまも、今後の気象予測をご確認いただき、広域迂回のご検討や運送日を調整いただくなどのご協力をあわせてお願いします。
自力走行不能車両とならないよう、冬道の備えをお願いします。
■お出かけの際には、最新の交通情報をご確認ください
・日本道路交通情報センター(JARTIC) https://www.jartic.or.jp/
・iHighway中日本(NEXCO中日本) https://www.c-ihighway.jp/
・高速道路の大雪に関する重要なお知らせはこちらから(高速道路影響情報サイト) https://ex-ssw.com/
・国土交通省関東地方整備局 https://www.ktr.mlit.go.jp/
・国土交通省中部地方整備局 https://www.cbr.mlit.go.jp/
・国土交通省近畿地方整備局 https://www-1.kkr.mlit.go.jp/
・国土交通省北陸地方整備局 http://www.hrr.mlit.go.jp/-
【関連情報】
・雪道を走る前に知っておきたい情報はこちらから 冬の雪道ドライブガイド
https://www.c-nexco.co.jp/special/snow/・リアルタイムの路面状況・交通状況や気象予測はこちらから アイハイウェイ中日本
https://www.c-ihighway.jp/
-
安全への取組み
안전성 향상을 위한 조치


고속도로 안전 개선 사항
여행자 안전이 우리의 최고 우선 과제입니다. 안전성 향상을 위한 (FY2013-FY2015) 3 개년 시행 계획에 따라 안전성 향상에 대한 다양한 정책들을 준비하고 공유하였으며, 경영진의 주도로 지속적인 점검 및 후속 조치를 통해 자체 안전성 향상 구조를 수립하였습니다.
3개년 시행 계획 (FY2013-FY2015) 이후 안전성 향상을 위해 2016년부터 다음의 “5가지 대처 방침”을 적용하였습니다.
안전성 향상을 위한 “5가지 대처 방침”
- 안전 최우선을 위한 기업 문화
- 노후 구조물의 노후화 및 잠재 위험을 처리하기 위한 지속적인 비즈니스 프로세스 개선
- 안전 활동 촉진
- 인적 자원 개발
- 안전성 향상을 위한 지속 가능한 비즈니스 향상
NEXCO 중일본에서 진행 중인 안전 프로그램

새로운 검사 기술 개발
“고속 이미지 처리 기술” 도입을 통해 본사에서는 100 kph의 속도로 주행 시 자동으로 시설 상태를 모니터링 할 수 있는 새로운 검사 기술을 개발하였습니다.
검사 훈련

N2U-BRIDGE
교량 검사 기술 훈련을 위한 나고야 대학교의 N2U BRIDGE.

E-MAC
E-MAC에서의 훈련을 통해 직원들이 고속도로에서 사용되는 실물 크기의 장비에 대한 정기 검사 및 비상 대응 능력을 가질 수 있도록 합니다.
고속도로 리뉴얼 프로젝트
본사에서 관리 중인 2,063 km의 고속도로 중 1,233 km가 현재 30년 이상 되었으며, 대형 차량의 증가, 내한제 및 최근 기후 변화로 인해 상당한 노후화가 확인되었습니다. 이에 따라 해당 문제를 해결하기 위해 “고속도로 리뉴얼 프로젝트”를 개시하였습니다.
고속도로 리뉴얼 프로젝트의 목표
- 수명 주기 비용 최소화
- 예방 정비
- 기능 업그레이드
해당 사업의 총 예상 비용은 약 1조엔 (88.5억 달러)입니다.


进一步加强安全措施


高速公路安全性提高
确保道路使用者的安全是我们首选考虑的因素。通过2013-2015财年改进安全的三年行动计划,本公司分享各种政策,以实现进一步提高安全性。在经营管理层的领导下,我们建立自己的结构,通过不断的检查和后续跟踪,进一步加强了安全保障。
继2013-2015财年的三年行动计划之后,从2016财年起,我们采取以下提高安全性的“五项措施方针”。
提高安全性的“五项措施方针”
- 企业文化将安全摆在第一位
- 持续改善业务流程,以应对结构老化而导致的退化和潜在风险
- 推广安全活动
- 人力资源开发
- 持续发展业务,提高安全性
NEXCO中日本的安全性提高计划已付诸行动

开发新的检验技术
我们开发新的检验技术,引进“高速图像处理技术”,当行车时速达100公里时将自动监视设施状况。
检验培训

N2U-桥
名古屋大学的N2U-桥,提供桥梁检验技能培训。

E-MAC
E-MAC培训员工,使其能定期检查高速公路实际使用的大型设备,并具备应急技能。
高速公路更新项目
我们运营的高速公路总长是2,603公里,其中1,233公里目前已有30年以上的历史。由于大型车辆、防冻剂用量的增加以及最近的气候变化,公路的状态明显老旧化。为解决这些问题,我们启动了“高速公路更新项目”。
高速公路更新项目的目标
- 使用寿命周期成本最小化
- 预防性维护
- 功能更新
该项目的总预算额约为一兆日元(88.5亿美元)。


進一步加強安全措施


高速道路安全改進
確保道路使用者的安全是我們最優先考慮的因素。透過2013-2015財年的提升安全性的三年行動計劃,本公司分享各種政策,以實現進一步提升安全性。在管理層的領導下,我們建立自己的結構,透過不斷的檢查和後續追蹤,進一步加強了安全保障。
繼2013-2015財年三年行動計劃,自2016財年以來,我們採用了以下提升安全性的「五大方針」。
提升安全性的「五大方針」
- 企業文化把安全放在第一位
- 持續改進業務流程,以應對因結構老化導致的退化和潛在風險
- 推廣安全活動
- 人力資源開發
- 永續發展業務,提升安全性
NEXCO中日本的安全提升計劃已付諸行動

開發新的檢驗技術
我們開發新的檢驗技術,引入「高速圖像處理技術」,當行駛時速達100 公里時便自動監視設施狀況。
檢驗培訓

N2U-橋
名古屋大學的N2U-橋,提供橋樑檢驗技能培訓。

E-MAC
E-MAC給員工提供培訓,能夠定期檢查高速道路實際使用的大型設備,並具備應急技能。
高速道路改建專案
我們運營的高速道路總長是2,063公里,其中1,233公里目前已有30年以上的歷史。由於大型車輛、防凍劑用量的增加以及最近的氣候變化,公路的狀態已明顯老化。為了解決這些問題,我們啟動了「高速道路改建專案」。
高速道路改建專案的目標
- 使用壽命週期成本最小化
- 預防性維護
- 功能更新
此計劃的總預算費用為大約一兆日圓 (八十八億五千萬美元)。


Actions for Further Safety


Expressway Safety Improvements
Traveler safety is our top priority. Through the 3-year action plan for further safety (FY2013-FY2015),
we have organized and shared our various policies for further safety. Led our management, we have
established our own structure for safety improvements through continuous checks and follow ups.
Since
FY 2016, the following “Five Policies” have been applied to improve safety by succeeding the 3-year action
plan (FY2013-FY2015).
“Five Policies” to improve safety
- Corporate culture to put top priority on safety
- Continuous business process improvements to handle deterioration and potential risks of aging structures.
- Promotion of safety activities
- Human resource development
- Sustainable business enhancement for safety improvements
NEXCO-Central’s Safety Program in Action

Developing New Technologies forInspection
By introducing “High-speed Image Processing Technology,” we developed new inspection technology for monitoring facility conditions automatically while traveling 100 kph.
Inspection Training

N2U-BRIDGE
N2U BRIDGE at Nagoya University for training on bridge inspection skills.

E-MAC
E-MAC enables employees to obtain regular inspections
and emergency response skills on full-sized quipment actually used on the expressways.
Expressway Renewal Project
Among 2,063 km expressway under our operation, 1,233 km are more than 30 years old at present. Significant deteriorations have been recognized due to increase of large-sized vehicles, anti-freezing agent and recent climate change. We have launched “Expressway Renewal Project” to deal with these issues.
Objectives of the Expressway Renewal Project
- Life cycle cost minimization
- Preventive maintenance
- Function upgrade
The total estimated cost for this project is approximately
1 trillion yen (8.85 billion USD).

