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Expressway Renewal Project

Information about large-scale construction

Please see here for the construction regulations such as the renewal construction currently planned.
Notice on Construction Restrictions with a Large Impact such as Reconstruction/Renovation

Large-scale construction regulation portal site

Expressway Renewal Project (large-scale update, repair business)

橋梁やトンネルなどの構造物を最新の技術を用いて補修、補強し、建設当初と同等またはそれ以上の性能や機能を回復することで、高速道路をこれからも長く健全に保つ「高速道路リニューアルプロジェクト」に取り組んでいます。

Expressway Renewal Project (large-scale renewal and repair business)

2014年6月に道路法などの一部を改正する法律が成立、公布され、高速道路の老朽化に対応した迅速かつ計画的な更新事業をおこなう枠組みが構築されるとともに、更新需要に対応した新たな料金徴収年限が設定され、2015年3月に高速道路の大規模更新・修繕事業が事業化されました。
NEXCO3社では「高速道路資産の長期保全及び更新のあり方に関する技術検討委員会(略称:長期保全委員会)」を設置し、老朽化が進む高速道路の資産を将来にわたって健全な状態で管理し、お客さまに安心して利用していただくために必要な方策を検討しています。
・2012年11月7日 高速道路資産の長期保全及び更新のあり方に関する技術検討委員会 第1基委員会開催
・2013年4月25日 中間とりまとめ
                                      (高速道路の現状と課題、長期保全及び更新の基本的な考え方などを取りまとめ)
・2014年1月22日 提言(大規模更新・大規模修繕の実施方法など取りまとめ、報告)

2014年6月に道路法などの一部を改正する法律が成立、公布され、高速道路の老朽化に対応した迅速かつ計画的な更新事業をおこなう枠組みが構築されるとともに、更新需要に対応した新たな料金徴収年限が設定され、2015年3月に高速道路の大規模更新・修繕事業が事業化されました。
NEXCO3社では「高速道路資産の長期保全及び更新のあり方に関する技術検討委員会(略称:長期保全委員会)」を設置し、老朽化が進む高速道路の資産を将来にわたって健全な状態で管理し、お客さまに安心して利用していただくために必要な方策を検討しています。
・2012年11月7日 高速道路資産の長期保全及び更新のあり方に関する技術検討委員会 第1基委員会開催
・2013年4月25日 中間とりまとめ
(高速道路の現状と課題、長期保全及び更新の基本的な考え方などを取りまとめ)
・2014年1月22日 提言(大規模更新・大規模修繕の実施方法など取りまとめ、報告)

Technical Review Committee on Long-term Conservation and Renewal of Expressway Assets

About business permission and execution plan

NEXCO CENTRAL On March 25, 2015, the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism received permission based on the Road Maintenance Special Measures Law for the implementation of large-scale renewal and repair projects. We will carry out a business of about 1 trillion yen in 15 years from FY2015.

About conduct of construction

In carrying out the construction, we plan to reduce construction traffic congestion taking into account the state of deterioration of the structure and the network such as Shin-Tomei Expwy and Shin-Meishin Expwy, and plan construction regulations taking into account the Tokyo Olympic Games and other large-scale events Then, after coordinating with related organizations, we will announce the construction work that has been negotiated.

NEXCO CENTRAL Manage Expressway Current status of

NEXCO CENTRAL manages approximately 2,000 km of Expressway such as the Tomei Expwy and ChuoExpwy. Meishin Expwy has been aging for more than 50 years since the whole line was opened, and about 60% of the roads have been in service for more than 30 years. It is necessary to work on large-scale renewal, repair business early on to play role as aorta supporting life and economy from now on.

Expressway Changes in the number of years

Route map by age after opening (as of March 2015)

Expressway Progress of aging

Aging is progressing due to an increase in the number of years elapsed and a severe usage environment.

Possible causes of accelerating aging are as follows.

  • Traffic of vehicles that violate laws and regulations that exceeded the total weight with the increase in large vehicle traffic
  • Increased opening of snow-covered cold areas and increased use of anti-freezing agent (sodium chloride)

Increase in heavy vehicle traffic

Increase in heavy vehicle traffic

Law enforcement vehicle violation

Law enforcement vehicle violation

Antifreeze application status

Antifreeze application status

事業紹介動画(1分30秒)

事業紹介動画(15秒)

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